Inledning

"Jesus, jag vill vara din vän".
Att be det brukade vara bland det skönaste och tryggaste jag visste. Nu kan jag inte tänka orden utan att bli rädd. Det är så många som har sagt och säger att de är vänner med Jesus, som har gjort och gör så mycket sjuka saker. Jag har gått i kyrkan i hela mitt liv, men under det senaste året har jag blivit rädd för det mesta som händer i dem. Det här är berättelsen om hur ledare i en helt vanlig församling fått mig att tvivla på allt jag trott på och gjort mig rädd att gå in i en kyrka. Om hur många av de personer som jag hade störst förtroende för krossade och sedan lämnade mig. Och jag tror att ingen av dem har förstått vad de har gjort. Det är det den här bloggen är till för. För att vi ska tänka igenom vad vi gör och vad vi säger. För att vi ska förstå att många av de invanda och inlärda mallarna för hur vi hanterar människor får människor att aldrig mer vilja gå in i en kyrka. För att vi ska se.


Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tycker du är modig.

Och det är skönt att du verkar förstå att det är människor som sviker och inte Jesus.

Kämpa på och låt ingen annan bestämma vem Jesus ska vara för dig.

Jag ska be för dig.

2008-10-26 @ 13:00:24
URL: http://linnmarias.blogg.se/
Postat av: hurricane

Tack så mycket!

2008-10-28 @ 20:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0